۱۳۸۸ خرداد ۱۹, سه‌شنبه

من رای می‌دهم پس هستم.

" آدمِ قرنِ بیست و یکمی یعنی کسی که نه دیگه امیدواره انقلابی اتفاق بیفته و نه حاضره از حقش توی جامعه‌ی مدنی بگذره، به همین خاطر رای می‌ده. این رو تازه بهش رسیدم. دفعه‌ی قبل نرفتم رای بدم. بابام می‌گفت: اینا همه‌شون سر و تهِ یه کرباسن. چی شد؟ این دایناسور اومد سرکار.

اگه خاتمی می‌اومد که می‌شدم سینه چاکش. حالا که اون نیومد می‌شم مخلص میر حسین. اصلا من می‌گم اگر چند سالِ بعد وضع بدتر شد و انتخاب بینِ مثلا جنتی و مرحوم خلخالی هم بود آدم باید انتخاب کنه.

می‌گن کروبی گفته بلوای پلی‌تکنیک کارِ کمونیستاست. راست و دروغش به گردن اونایی که می‌گن. اما من که به او رای نمی‌دم. می‌گن موسوی که خودش تو دهه‌ 60 سمتِ بالایی داشته رفته سرودِ "سراومد زمستون" رو گذاشته. من خودم هم می‌شنیدم این سرود رو توی امام‌زاده طاهر در مراسم پوینده، مختاری، شاملو و خاوران می‌خوندن. اما من می‌پرسم خوب اشکالش چیه آخه؟ اصلا شاید این بدبخت می‌خواد با زبونِ بی زبونی عذر خواهی کنه از خانواده‌های اعدامی‌ها.

می‌گن دستش به خون اعدامای 60 آغشته است؟ می‌گم خوب داره پاکش می‌کنه با این حرفاش.

می‌گن گفته بسیج جایگاهِ خیلی مهمی داره. می‌گم مگه نداره؟

می‌گن خاتمی اون موقعی که مجلس را هم داشت کاری از پیش نبرد. می‌گم خوب که چی؟ اون موقع پیش نبرده چه دخلی به حالا داره؟ خاتمی چه ربطی به میرحسین داره؟

اگه بگن از رفسنجانی و احمدی نژاد یکی رو انتخاب کن، حتما یکی رو انتخاب می‌کنم.

اگه بگن هزار تا دیگه می‍‌خواستن کاندید بشن، نذاشتن، می‌گم حالا من این حقم رو ازش بگذرم به خاطر اونا؟

می‌گن اگه خودت یکی از اونا بودی چی؟ می‌گم فعلا که می‌بینی نیستم.

حتی اگه بگن بینِ مصباح و جنتی یکی رو انتخاب کن نگاه می‌کنم ببینم کدوم به‌تره. اگه بگن بینِ تمساح و کوسه هم یکی رو انتخاب کن می‌بینم دندون کدومشون کم‌تر درد می‌آره، و مرگ کدوم آسون‌تره همون رو انتخاب می‌کنم.

می‌گن مگه آدم نیستی تو حیونی؟ از هرچی بهت بدن انتخاب می‌کنی؟ می‌گم داداش مثلِ اینکه از مرحله پرتی‌، ها! خوب نمی‌بینی که نیستم و صبح تا شب باید بدوم دنبالِ یه لقمه نون وصله شکممون کنیم؟ حالا بیو همین رو هم که بهت می‎دن انتخاب نکن که چی؟

من رای می‌دهم پس هستم. آخرِ حرفی که می‌خواستم بزنم اینه."

۲ نظر: